Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
VS

Váš titulek je zavádějící. Vnucuje, že neúspěšní jsme a to není pravda. Jen se o těch úspěšných Češích tolik nemluví. Nemyslím, že z jsme horší než třeba Dánové, jen oni nikdy neměli nějakého "malého dánského člověka". Čecháček tam prostě nemá obdobu. Tak na něj taky zapomeňme, protože tu už pro něj není místo.

0 0
možnosti
VV

Lide uz take zkouseli lit vodu do kyseliny. A pred vice nez peti lety. Prisli ny to, ze je to blbost. Vas manezer by to opet zkousel?

0 0
možnosti
BG

Souhlasím. Já jsem doslova alergický na větu "To nejde."

Myslím, že je to hlavně v tom, že asi nemají moc trpělivosti nad něčím přemýšlet. Všechno chtějí mít hned, rychle a bez jakékoliv námahy.

Ta neúspěšnost tkví také v té mentalitě. Snad to lépe vysvětlím na svém příkladu. Posledních 9 let jsem studoval dopravní technologii. Neříkám, že mám kdovíjaké super úžasné nápady, jak organizaci MHD zlepšit, ale něco se může chytit. Bohužel jsem se setkal s přístupem, který popisujete. Ve svých článcích se odkazuju na jednotlivé případové studie či odborné publikace, ale dost lidí může říct, že jsem hloupý teoretik, že to jsou teoretické žvásty a praxe funguje úplně jinak. Bohužel jiná data a jiná logická vysvětlení k dispozici nemám. Na druhou stranu všichni na vlastní oči vidíme, jak si počínají "dopravní praktici".

Proti takovému názoru samozřejmě neprotestuju, ale nevím, proč by se musely přepisovat učebnice jen proto, že praxi křiví nějaký sobecký politik, nedůsledně připravené a zmrzačené projekty, odfláknutá údržba a lidé, jejichž práce je v oblasti dopravy nebaví a dávají to na sobě zatraceně znát zmršením jízdního řádu a celkové koncepce dopravy. To vše sráží pohled na MHD a její kvalitu, které se jinak říká socka a které se několik lidí zuby nehty brání jejímu použití, protože se to neshoduje s jejich společenským postavením. Doprava nebude nikdy ideální, ale jak jsem zjistil, díky naší mentalitě je problém se tomuto ideálu aspoň přiblížit, protože pořád něco nejde a někomu se nechce.

0 0
možnosti
JL

To, že jako jedinci jsou někteří lidé šikovní, neznamená to, že národ jako celek, jako fungující systém bude úspěšný - typické pro Česko je rozkrádání státního majetku, všeliké podvody aj - tahle forma šikovnosti ovšem neprospívá celku - jen těm sobečkům, co hrabou pro sebe. Spíše než s Finskem by bylo lepší srovnat se se Slovinskem, což je taky exkomunistická země - na tohle téma jsem za 26 let po revoluci - žádný seriozní článek nečetl. Což taky vypovídá o našem národě: asi to nikoho nezajímá.

0 0
možnosti
ZH

R^

Myslím, že problém je náše neschopnost brát si od jiných to co mají lepší. Po převratu jsme 10 let nechali lumpy vymejšlet nové, kapitalistické, zákony. Ta svinstva předěláváme dodnes. Přitom jsme mohli jako základ vzít zakoníky kterékoliv země o níž si myslíme, že funguje lépe než naše. Lehce napasovat a bylo by hotovo.

Ale to by se tak snadno nekradlo. Chybí nám střední vrstva. 20 let tu fungovala mafie, která mnoho úspěšných podnikatelů buď zničila, nebo je přetáhla na svou stranu.

Přesto bych neřekl, že jsme neůspěšní. Nemůžu mluvit za podnikatele, ale za zaměstnance snad ano. Na pracovním trhu pro lodní dopravu jsou dnes Poláci, Češi, Slováci, Rumuni a Bulhaři. A Češi dostanou témeř vždy nejenom přednost, ale i stejný plat jako Němec. Často i víc. Čim to je? Makáme jako Češí a chováme se jako Němci.

Naši lidi umí dobře pracovat a když je zaměstnavatel slušnej, tak i dobře pracují. :-)

2 0
možnosti
GK

Jsme šikovní, kreativní a chytří. Tak proč jsme neúspěšní?

a neni to tim ze nekde jinde jsou jeste vic sikovnejsi, kreativnejsi a chytrejsi? Nejak mi to smrdi samochvalou.

Vite kde je problem? V lidech, a trofam si tvrdit ze stale jeste ve velke vetsine pretrvava "Smradecek ale teploucko"

3 0
možnosti
  • Počet článků 108
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 393x
Chci lidem ukázat, že úspěchu lze dosáhnou i se špatně rozdanými kartami. Do 9 let jsem téměř nevěděl, jak vypadá moje maminka. Vytvořil spoustu traumat a vnitřních bolístek. Nevěřil ve svoji hodnotu.

Ve třetí třídě mě paní učitelka chtěla přeložit do zvláštní školy s tím, že jsem dyslektik, dysgrafik a nevím, co ještě. Na konci vysoké školy jsem měl možnost jít studovat Ph.D. na Harvard. Vystudoval jsem kybernetiku, ekonomii, koučink a psychoterapii.

Vypořádal jsem se s rakovinou. Vím, jaké to je být smířený s tím, že možná umřu. Podařilo se mi vybudovat 3 byznysy. Koučuju manažery, vrcholové sportovce a reprezentaci. 

www.JanPatrman.cz