Co vám pomůže dosáhnout ambiciózních cílů

13. 02. 2017 8:00:00
Naše geny nás pobízejí k tomu, abychom vyhledávali základní radosti, nikoliv dovednosti a výzvy, které nalezneme v činnostech, které nás naplňují.

Naše pozornost dokáže během našeho života zpracovat pouze omezené množství informací. Z tohoto omezeného množství pak stejně většina z nás zvolí okamžité uspokojení jako kompenzaci našeho každodenního úsilí.

Je tomu proto, že dáváme přednost jednoduchým radostem před hodnotnějšími, ale složitěji dostupnými formami uspokojení.

Radost poskytuje jednoduché osvěžení – podobně jako spánek či jídlo. Vyvinuli jsme se tak, že když nám klesne hladina krevního cukru, cítíme se vyhladovělí a máme nutkání něco sníst.

Naopak uspokojení po nás vyžaduje, abychom se vypjali k výkonu, využili své dovednosti a koncentraci k tomu, abychom překonali zdánlivá omezení daná našimi geny. Tímto způsobem nám uspokojení pomáhá dosahovat našich ambiciózních cílů, které si před sebe stavíme, a umožňuje ním získat kontrolu nad svou pozorností.

To můžeme pozorovat například, když připravujeme jídlo, které jsme předtím nikdy nevařili. Trpělivost a chuť experimentovat, které tato činnost vyžaduje, přispívají k tříbení naší chuti, která nám pak umožní vychutnávat si každé sousto.

Přesto je to radost a nikoliv uspokojení, co preferujeme, často ve formě bezbolestného úniku či hédonismu. Radost však postrádá inovaci a možnost růstu.

Autor: Jan Patrman | pondělí 13.2.2017 8:00 | karma článku: 8.30 | přečteno: 173x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXI.

Už měsíc mám nový vztah. "Randíme" denně mimo víkendů, ačkoli přiznávám, že myšlenky na něj mne neopouští ani o nich.

28.3.2024 v 6:00 | Karma článku: 5.27 | Přečteno: 98 |

Ivana Dianová

Billa šok

Billu navštěvuju docela často, mám ji totiž co by kamenem dohodil. Mám vůči ní spoustu výhrad, ale jít s plnými taškami pět minut, nebo jet několik stanic je dost rozdíl, což u mne hraje zásadní roli. Dnes jsem tam utrpěla šok.

26.3.2024 v 22:32 | Karma článku: 40.43 | Přečteno: 8223 | Diskuse

Lenka Prokopová

Oslava narozenin

V dávné době mého mládí se slavily narozeniny s dortem, svíčkami, babičkami, dědečky, strýčky a pratetami z třetího kolena. V dnešní době se slaví narozeninová párty hlavně s dalšími dětičkami.

25.3.2024 v 22:12 | Karma článku: 18.22 | Přečteno: 422 | Diskuse

Ivana Dianová

Utržená ze řetězu

Použila jsem samozřejmě nadsázku, ale musím se přiznat, že utrženě si kapku skutečně začínám připadat. Hledám, ba slídím, sháním, toužím a těším se. Strašně!

25.3.2024 v 20:38 | Karma článku: 24.05 | Přečteno: 656 | Diskuse

Helena Opršalová

Fixovaný zlobílek

Sedím sama v koutu restaurace. Manžel právě odlezl i s talířem a někde mezi barem a záchody se snaží nakrmit zdrhající dítě.

25.3.2024 v 14:09 | Karma článku: 12.37 | Přečteno: 574 | Diskuse
Počet článků 108 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 391

Chci lidem ukázat, že úspěchu lze dosáhnou i se špatně rozdanými kartami. Do 9 let jsem téměř nevěděl, jak vypadá moje maminka. Vytvořil spoustu traumat a vnitřních bolístek. Nevěřil ve svoji hodnotu.

Ve třetí třídě mě paní učitelka chtěla přeložit do zvláštní školy s tím, že jsem dyslektik, dysgrafik a nevím, co ještě. Na konci vysoké školy jsem měl možnost jít studovat Ph.D. na Harvard. Vystudoval jsem kybernetiku, ekonomii, koučink a psychoterapii.

Vypořádal jsem se s rakovinou. Vím, jaké to je být smířený s tím, že možná umřu. Podařilo se mi vybudovat 3 byznysy. Koučuju manažery, vrcholové sportovce a reprezentaci. 

www.JanPatrman.cz

 

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...